Alla inlägg under mars 2012

Av Anna Lindblom - 29 mars 2012 15:34

"Allt som är gult gult tycker jag är vackert

för min lilla vän är kycklingen"


Allt behöver inte föreställa något, det kan vara abstrakt!

Idag har vi gjort varsin närbild på en kyckling!  


    

Av Anna Lindblom - 21 mars 2012 10:29

Vad kan man göra med bubbelplast förutom att nypa så det smäller?

JO det ska jag ta och tala om för er! Man kan göra finfin konst!

Kolla bara på bilderna vad fint!

 

Först målar man med valfri flaskfärg på en bit bubbelplast.


 

Lägger sedan försiktigt bubbelplasten på pappret och klappar försiktigt på plasten.


 

Ta bort plasten och TADA! Låt torka och häng upp allihopa!

Av Anna Lindblom - 7 mars 2012 12:40

Tejp är kul! går åt flera meter varje vecka när barnen vill tejpa ihop sina teckningar. Så lyckan var gjord när jag hittade en skapande

aktivitet innehållande tejp!


  

Börja med att tejpa kors och tvärs på styvt papper, gärna någon sorts kartong.


 

Gå loss med valfri typ av färg! T.ex tusch som i detta fall!


   

När man målat klart så river man försiktigt bort tejpen. Då ser man att färgen endast har fastnat där det inte varit någon tejp! Kommer prova detta igen men med annan sorts typ av färg!

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards