Alla inlägg under april 2012

Av Anna Lindblom - 26 april 2012 17:17

Måla utan att få färg på varken händer eller kläder!


  

Min kollega har hällt i flaskfärg i plastfickor och förslutit väl med tejp!

Barnen kan nu måla utan att få färg på sig! Skulle tro att det kommer komma ytterligare plastfickor med andra färger! Jag vill även se vad som händer om vi lägger en ficka på OH!


 

Av Anna Lindblom - 20 april 2012 10:00

Vad kan vi göra mer än bygga med lego?

Som allt annat som kommer i min väg kan vi så klart använda det till att skapa med!

Ta fram legobrickor, pennor/kritor och så klart papper! För bästa resultat använd tunnare papper såsom kopieringspapper. Barnen tyckte det var intressant och satt en lång stund och provade olika sätt, de vände på brickorna, målade hårt, målade löst. När de var färdiga limmade vi upp deras alster på ett A4 färgat papper

(pappret de fick var ett halvt A4)




    

  

Några barn såg att det blev samma bokstäver på pappret som det var på brickan!


Av Anna Lindblom - 19 april 2012 09:45

  


En bortglömd OH kan i barnens händer bli en långvarig sysselsättning. Barnen stod länge och provade att lägga på, ta av grejer och se på väggen hur det blev.

"Våra händer blir stora"

"vems är den handen?"

"den är min, jag rörde mitt finger!"

"det blir fint på väggen!



Av Anna Lindblom - 18 april 2012 09:45

Ta en stor plastburk med lock, lägg i piprensare som du klippt i bitar om ca 2-3 cm. Skruva på locket och ta fram starka magneter ( kylskåpsmagneter är för svaga) för magneten utanpå burken och se vad som händer!


  

" De åker med"      "de fastnar på mig"      "de följer med!"     "nu ramla de av"


       

Av Anna Lindblom - 10 april 2012 15:33

 


Det börjar närma sig för skräpplockardagarna! Vi är så klart anmälda och ska hjälpa till i kampen mot skräpet!


vill du veta mer om denna händelse kika in på: http://www.skrapplockardagarna.se/sa/node.asp?node=2986


Av Anna Lindblom - 10 april 2012 11:22

i ett tidigare inlägg, mer exakt

http://fantasiutangranser.bloggplatsen.se/2012/01/02/6993482-nytt-ar-nya-ider/

visade jag vårt årshjul och traditionsbilder som jag hittat på nätet, dessa fina bilder fann jag på http://www.forskoleburken.com/2011/08/arsbilder.html



  

Jag har även gjort egna traditionsrutor, tog måtten på dessa rutor och gjorde med tex. bakoframdagen och kanelbullensdag. Fantasin har inga gränser för var man kan göra för rutor!

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards