Alla inlägg under december 2015

Av Anna Lindblom - 1 december 2015 13:15

Förra veckan målade vi på fönstrena med fil! Lite som en del i vårt tema med kossan!

Luktade surt när vi gjorde det men när det torkat luktar det inte vad vi kan känna iallafall. Att tänka på är att inte måla/dutta för tjockt, då är det risk att det luktar illa/möglar.


Ett fönster tejpade jag först snöflingor/stjärnor och sedan duttade barnen med en svamp över, när det torkat tog jag bort tejpen. På det andra använde vi en snöflingeschablon som jag gjort av laminerad lamineringsplast.    

Av Anna Lindblom - 1 december 2015 12:50

Under hösten har vi haft tema bondgården, vi har hunnit med att fördjupa oss i kossan, hästen och idag började vi med grisen.

Kossan har vi barnen en åt gången fått hjälpa till att dekorera kossan.

 

Dessa hästar är barnen mycket nöjda med och då de sitter på väggen i hallen är de ett stort samtalsämne när vi ska gå ut, kommer in, eller när de kommer/går hem med föräldrarna. Vi har gjort sjävla ansiktet genom att måla av barnets fot och klippt ut.    

Vad vi hittar på med grisen får ni se längre fram!



Av Anna Lindblom - 1 december 2015 12:44


Oj vad tiden går! Redan december och har inte lagt upp något under hela terminen!!

Har varit en ny erfarenhet att jobba med de yngsta, får tänka lite annorlunda då jag inte vet vad de kan och inte kan. Jag har testat mig fram!

Måla fritt har vi gjort flertal gånger och det som är det mest roliga är att de små verkligen känner på färgen och klabbar och verkligen njuter av den stunden. Vissa t.o.m smakar på färgen, inte så gott så de har inte gjort om det ;)

 

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards