Alla inlägg under april 2016

Av Anna Lindblom - 29 april 2016 07:37

Förra veckan stod det ballongmålning på schemat. Har gjort denna aktivitet tidigare men minns inte om jag lagt upp den här på bloggen tidigare.

Gjorde aktiviteten med barn i åldrarna 1-4.


De äldre barnen fick sitta på golvet där jag lagt ut en vaxduk. Sex färger fanns att välja på så de fick turas om med färgtrågen.


Barnen gjorde på lite olika sätt, vissa dutta på för glatta livet så att färgen skvätte med andra var mer försiktiga och uttänkta i sitt skapande. Några verkade ha en klar bild av hur deras skapande skulle bli. Händerna blev fyllda av färg så några barn såg ut som smurfar ;)


De yngre barnen fick sitta vid ett bord och även de turas om med färgerna. Det var samma med dessa barn, vissa duttade på rejält och andra tog det mer lugnt och utforskande.


     

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards