Alla inlägg den 4 december 2018

Av Anna Lindblom - 4 december 2018 12:00

     

Det närmar sig jul och i vanlig ordning pysslar vi! Vi har denn vecka börjat göra snöglober med snögubbar i. 

 

Vi samtalar om var på kroppen näsan sitter, hur många ögon vi har och andra tankar som dyker upp under skapandets gång. 

 

Jag har förberett snöbollar, näsor och barnet har fått välja vad deras snögubbe ska ha på huvudet. Ögon, mun, knappar och armar har de själva fått rita dit. bakgrunden har jag klippt till av lite tjockare papper och barnet har gjort kulmålning i hink för att få till snövirvlar/storm i bakgrunden. 

Tycker de blev riktigt charmiga! 

Jag och mina kollegor funderar på om vi ska laminera cirklarna också för att förstärka känslan av att det är en glob i glas. 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards