Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Anna Lindblom - 11 januari 2012 15:12

   Tidigare har vi haft fasta platser där barnen ska sitta. Vi hade gjort en bordsplacering i ett worddokument genom att klistra in en passande form, vi tog oval för att våra bord är ovala! Satte även in rutor där vi efter att pappret blivit laminerat kunde skriva med whiteboardpenna var de skulle sitta. Var dock inte så förståeligt och tillräckligt synligt för barnen så vi har fått tänka om. Ännu en anledning till att vi fått tänka om är att alla barn inte alltid är här och det blir ojämnt fördelat vid våra bord.


 


Idag blev de nya bordsplaceringarna färdiga!

Barnen hade målat och glittrat varsin toarulle som vi sedan "lackade" med marwinlim och satte på laminerade kort på oss alla. Nu kan barnen själva hitta sin egen rulle och plats där de för dagen ska sitta. Nu kan vi från dag till dag anpassa hur många som ska sitta vid varje bord. När alla funnit sin plats lägger vi ner alla rullar i en kartong tills de ska användas igen!.

       

Så här tjusig blev min med mig på och de två andra har två barn gjort! Att glittra sin rulle var valfritt!

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards