Alla inlägg den 26 september 2012

Av Anna Lindblom - 26 september 2012 09:07


 Höst är likamed stövlar. Höstens färger är rött, orange, gul och brunt. En passande aktivitet är stövelmålning! Barnen tyckte det var roligt och annorlunda sätt att "måla" på. Än så länge är det bara 2-3 åringarna som provat på detta men de äldre barnen blev nyfikna och sugna på att testa de med när de såg hur roligt vi hade det!


 

Börja med att lägga ut ett stort papper eller annat stort material som lämpar sig för detta! 

Fyll upp färg i tråg/lådor som deras stövlar får plats i, fyll med de färger som önskas

(vi tog höstfärger)



   

När stövlarna är färgade får barnet ta en promenad på pappret och ser då var de går!


 

Fortsätt tills alla färger är använda eller när barnet känner sig färdigt!



  

Vi använda ett par lånestövlar (stövlar som något barn glömt eller skänkt till förskolan)

Detta för att färgen inte helt går att få bort från stövlarna. Några föräldrar blev oroliga att vi använt barnens egna och nya stövlar men jag försäkrade dem om att så inte var fallet!


Dessa STORA verk pryder nu våra väggar runtom på avdelningen!

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards