Alla inlägg den 27 september 2012

Av Anna Lindblom - 27 september 2012 09:45


Så ofta vi kan utnyttjar vi vår atelje som vi har tillsammans med de yngre barnen.

Brukar oftast bli fritt skapande med material och färger. Det enda som inte är fritt är färgen, alltså vilken konsistens, brukar oftast bli flaskfärg eller vattenfärg. Jag upplever att barnen tycker om att få sitta en stund och ta det lugnt genom att måla, är ett avbrott i den annars så "fartiga" dagen. De vill helst ta med sig sina skapelser hem direkt men vi brukar säga att vi sätter upp dem på väggen så att alla först kan se vad fint vi alla målat!

      

Denna tråkiga vägg har vi smått börjat fylla med våra alster! Har tillkommit flera sedan bilden togs men än är vi långt ifrån att ha fyllt väggen. Vi skriver barnens namn och datum på bilderna och barnen känner igen sina namn och kan peka ut sina bilder. Tanken är att väggen ska bli nästintill helt fylld ( kanske inte hela vägen ner pga att de då blir förstörda när barnen går förbi och tar på dem.) Får se när den är fylld men min tanke är att de framåt jul kommer att få ta hem sina alster. Men fortsätter vi i den skapartakt vi har nu så är väggen fylld inom kort! Tur då att vi har flera väggar som kan behövas piggas upp med lite färg!


Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards