Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Anna Lindblom - 18 mars 2016 12:25

De sötaste påskharar jag någonsin sett! De sitter nu över barnens hyllor i hallen! Målat på fötterna har vi gjort förr men det är alltid lika spännande och liiiite obehagligt.


För att få alla delar till haren trycker man varje fot två gånger. Klipper ut fötterna och sätter vadd/bomull kring öronen och på magen. När öronen är ditlimmade, limma även lite ludd runt ansiktet. Fötterna limmas på valfritt sätt på magen, bilden med haren i helfigur visar ett sätt och den fot vi fäst visar ett annat. Fotot på barnet skrev vi ut flera samtidigt från datorn, klippte ut och limmade på styvare papper. 


Fotot på haren i helfigur är från pinterest där vi även fann inspirationen till detta skapande! Och är alltså inte på något barn i vår verksamhet.

         


GLAD PÅSK!

Av Anna Lindblom - 18 mars 2016 10:36

Då har det varit torsdag igen och de äldstas tur att skapa. Denna gång målade de med kritor över varm spisplatta. Hade på lägsta effekt, höjde efter en stund för att vi tyckte det smälte liiiite för dåligt. För bästa resultat ska kritan bli kladdig/som smält smör på pappret för bästa resultat. Ju mer "upplöst" krita desto vackrare när man sätter upp dem i det solbelysta fönstret.


Vi lade en plåt över plattan och använde grytlappar för att hålla fast plåt och papper. Kritorna smälte när de målade med dem och gjorde pappret "genomskinligt". De var fascinerade och mycket koncentrerade. Efter de torkat monterade jag dem i en ram/passpartout och de satte upp sina verk i solbelyst fönster!        

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards