Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Anna Lindblom - 31 mars 2016 13:06

Hittar det mesta på nätet av de skapandeaktiviteter vi gör. Nu senast hittade jag ett klipp där ett barn ligger på mage på en skateboard, kompisarna drar och puttar kompisen över ett utspänt papper, kompisen på skateboarden ska under färden rita.


De barn son deltog idag var 4 år gamla.


Aktiviteten var uppskattad och när de barn som inte deltagit i aktiviteten idag såg vad vi gjort blev de också sugna på att prova!



Kompisen ligger på mage på brädan och de andra drar/puttar på. ”vi blir trötta i benen” så de satte sig ner och knuffade iväg istället och jag tog emot och knuffade tillbaka.


STOPP!! Ropades det när pappret tog slut. KÖÖÖÖR!! Ropades det när de var redo att åka och måla!

AKTA FINGRARNA!! uppmanade de varandra.



Skateboarden och hjälmen har vi lånat av ett av barnen. Han åker mycket hemma berättar han. Ett annat barn berättade att även hon har skateboard hemma!


"Det var roligt att måla, jag gillar att åka på magen!"


"Det var roligt att åka och rita"


"Åka fram och tillbaka var roligast"


På följande länk kan ni se hur vi gick tillväga! Är ej våra barn i klippet utan klippet som inspirerat mig/oss.


https://www.facebook.com/341208839332144/videos/905438932909129/


Inspiration från Kirkkonummen kuvataidekoulu på facebook




Förskolan ska lägga grunden för ett livslångt lärande.


Verksamheten ska vara rolig, trygg och lärorik för alla barn som deltar.



Förskolan ska sträva efter att varje barn:


- utvecklar sin skapande förmåga och sin förmåga att förmedla upplevelser, tankar och erfarenheter i många uttrycksformer som lek, bild, rörelse, sång och musik, dans och drama,



 


Av Anna Lindblom - 31 mars 2016 13:02

Förra veckan hade vi påskfest på förskolan! Denna torsdagen uteblev skapandet med en särskild avdelning. Vi gjorde istället ett påskkonstverk tillsammans ute alla avdelningar. Till deras förfogande fanns färgpennor, kritor, tusch, lim och fjädrar.

Dessa långa konstverk pryder nu en vägg på de äldstas avdelning och en pryder väggen utanför köket där många passerar under en dag!

     

Presentation

I mitt jobb som förskollärare får jag utlopp för alla mina kreativa ideér! Fantasin har inga gränser!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards